Skip links

7 שלבים ליצירת אסטרטגיית UX שתשפר את חוויית המשתמש ותגדיל המרות

תאמינו או לא, אבל כ-55% מהחברות מבצעות בדיקות UX. התוצאה של מאמצים אלה מרשימה - כמעט 80% מהלקוחות שלהם מוכנים לשלם יותר עבור חוויית משתמש טובה יותר. כאן עולה השאלה: למה אנשים מתכוונים כשהם מדברים על UX טוב או רע? ביסודו של דבר, הכל מתחיל באסטרטגיה שאתם מיישמים.

אסטרטגיית UX מותאמת היטב, שתואמת את יעדי העסק שלכם ועונה על צרכי הלקוחות, היא הגורם ששינה את חוקי המשחק. המשיכו לקרוא, כי היום נחשוף מהי אסטרטגיית UX, מדוע היא כל כך חשובה, ומהם 4 העקרונות שהופכים את חיי המשתמשים שלכם לקלים יותר. כבונוס מתוק, המומחים שלנו ישתפו טיפים יקרי ערך שיעזרו לכם ליצור אסטרטגיית UX מעולה משלכם.

מהי אסטרטגיית UX?

כדי להבין את מושג אסטרטגיית ה-UX במלואו, הבה נבהיר מהו UX ונבדיל אותו מאחיו שלפעמים מתבלבל, UI. מכיוון ששני המונחים הללו נשמעים די דומים, ההבדל ביניהם לעתים קרובות נעלם מן העין. אז אתם – בין אם מעצב צעיר או בעל עסק המעוניין למשוך יותר משתמשים – בהחלט צריכים לדעת ש-UX ו-UI אינם זהים.

במילים פשוטות, אסטרטגיית UX היא תוכנית ממוקדת קדימה שמתמקדת בשיפור האופן שבו משתמשים מתקשרים עם מוצרים או שירותים של חברה. היא מתאמת בין נקודות מגע לבין ציפיות הלקוחות ומשלבת יעדים ארגוניים ומטרות מוצר, כל זאת כדי לענות על הצרכים של הן המבקרים והן בעלי העניין. לסיכום, UX עוסק בעיצוב פתרונות לבעיות משתמשים ספציפיות.

לגבי אסטרטגיית UI, הדגש העיקרי הוא על ההיבטים החזותיים והאינטראקטיביים של המוצר. זה כולל את התכנון האסטרטגי והאינטגרציה של אלמנטים עיצוביים, כולל מראה המוצר, ההצגה שלו ומעורבות הלקוחות. לעומת זאת, אסטרטגיית UX מגדירה את הכיוון הכללי והיעדים לחוויית המשתמש, תוך התמקדות בדרישות שלהם וביעדים העסקיים.

“UX מבטיח שהמשתמשים יגיעו ליעד שלהם. UI, בתורו, הופך את המסע הזה לבהיר וזכיר.”

מדוע אסטרטגיית חוויית משתמש חשובה?

חישבו על אסטרטגיית UX כעל המדריך האמין שלכם שמועיל לכולם על הסיפון: המשתמש הסופי, צוות העיצוב והחברה של הלקוח שלכם או שלכם. בלעדיה, אתם בעצם בטיול ללא נתיב ברור, ללא מפת דרכים, וללא מושג אם אתם בדרך הנכונה.

אבל הבה נשאיר את כל המטאפורות מאחור לרגע ונחזור לבעיות האמיתיות של העולם הדיגיטלי.

בקיצור, עם אסטרטגיית UX טובה, אתם יכולים:

למנוע מעצמכם ניסיונות עיוורים. אסטרטגיית UX נכונה מספקת כיוון ברור לעסקים כדי להשיג את חוויית המשתמש האידיאלית שלהם. חישבו על זה כעל הניווט הידידותי, שעוזר למצוא את המסלול הטוב ביותר למסע במקום להשאיר דברים לגורל.

למרות שיש כל כך הרבה דרכים להגיע לאותו יעד, לא כולן נהדרות, אז עליכם לבחור בחוכמה. אם אתם עוקבים באופן עיוור אחר הרוח, מסע מרגש דרך האתר שלכם יכול להפוך לסיוט מבלבל. וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים עבור המשתמשים שלנו, נכון?

להפוך הכל לפחות מעורפל. אסטרטגיית UX יכולה לעזור לכם להישאר ממוקדים ולהתמודד עם האתגר הנכון במקום לתעות ולנסות להגדיר מחדש את אותה תכונה שוב ושוב. בסופו של דבר, הצלחה מתמצה לעתים קרובות בפשטות. אז, ודאו שאתם בוחרים את 20% הנכונים מהעבודה שאתם צריכים להשקיע זמן ומאמץ. הדגישו את מה שבאמת חשוב, הסירו את המיותר, והשיגו 80% מהיעדים שלכם בזמן אפס.

להראות את הערך וההשפעה של החברה שלכם. במהותה, אסטרטגיית UX מחברת את כל הנקודות בחזרה ליעדים שלכם. היא תורמת ישירות להצלחת החברה, ומראה לוועדים המנהלים שלכם את הערך שאתם מביאים לשולחן. רק על ידי מבט חטוף על האסטרטגיה שלכם, בעלי העניין יכולים לראות אם היא מדגימה בבירור את הדרך מ-A ל-B או גורמת לכאב ראש כואב. אז, מוטב שתשמרו על פשטות ותזכרו ש”פחות זה יותר” יהיה להיט לזמן טוב.

לטפח את נקודות המגע שלכם. ביסודו של דבר, נקודות מגע הן אלמנטים או אינטראקציות ספציפיות בתוך מוצר או שירות שמשתמש נתקל בהם. נקודות אלו מגיעות לתמונה כאשר לקוחות מתקשרים עם מה שהעסק שלכם מספק – בין אם מדובר במודעות, חדשות, מוצרים או כל ייצוג של המותג שלכם. באמצעות אסטרטגיית UX מעוצבת היטב, תוכלו בקלות לשלב נקודות מגע עם החזון שלכם לחוויית משתמש מושלמת. חשבו על זה כעל הגשר המחבר את כל האלמנטים האלה, המשקף את מהות החברה ומאפשר ללקוחות ליהנות מהזמן שלהם באתר שלכם.

לזכות בעוד לבבות משתמשים. אסטרטגיית UX חזקה לא רק מעמיקה את אהבת הלקוחות למותג שלכם, אלא גם הופכת אותם מזרים גרידא ללקוחות נאמנים. זה, בתורו, יעזור לכם להגדיל את שיעור ההמרה ולהניע יותר מכירות. כאשר אתם מתעדפים את חוויית המשתמש, אתם יוצרים פלטפורמה שאנשים אוהבים להשתמש בה באמת ומספרים עליה לחבריהם. שיווק מפה לאוזן אורגני זה הוא לעתים קרובות הדרך היעילה והחסכונית ביותר להגיע למשתמשים חדשים.

“אל תתכננו תכונות, תכננו מסעות. כל לחיצה, כל אינטראקציה צריכה לספר סיפור.”

4 עקרונות של אסטרטגיית UX

על פי ג’יים לוי, סופר, מעצב ממשקים ומומחה UX אמריקאי, אסטרטגיית חוויית משתמש בנויה על 4 עקרונות מפתח. הבה נבחן כל אחד מהם מקרוב יותר ברשימה שלהלן.

  1. אסטרטגיית עסקית. היא משמשת כשיקוף של החזון ההוליסטי של החברה, ומדגישה את הערכים הליבה שלה, נקודות החוזק הייחודיות, מקורות ההכנסה המגוונים והיעדים הגבוהים.
  2. התמקדות בחדשנות. אסטרטגיית ה-UX של חברה שואפת להגדיל את הערך הן עבור הקונים והן עבור העסק. זה מושג על ידי רדיפה אחר עלויות נמוכות ובידול, שבסופו של דבר מובילים ליצירת פתרונות ייחודיים המניבים ROI (החזר השקעה) חיובי.
  3. מחקר משתמשים מאומת. מיון כרטיסים, מחקרי שדה, קבוצות מיקוד ומחקרי משתמשים יסודיים חיוניים לאימות ערך המוצר. שיטות אלה עוזרות לחברות להימנע מפיתוח עיוור של מוצרים ללא ניתוח לקוחות מפורט, מה שיכול לחסוך זמן, מאמץ ומשאבים.
  4. עיצוב UX מנצח. עיצוב UX מנצח מוגדר כעיצוב המתעדף התאמה של יעדי החברה עם דרישות וציפיות המשתמשים. אתם צריכים להבין את חוקי ועקרונות ה-UX כדי ליצור עיצוב UX טוב שקל לנווט בו ונגיש לכולם.

כיצד ליצור אסטרטגיית UX?

עכשיו, כשעברנו על היסודות, הגיע הזמן לחקור את המרכיבים העיקריים של אסטרטגיית UX טובה. להלן, הצוות שלנו הדגיש את השלבים החיוניים שרוב החברות עוקבות אחריהם כדי לארגן את הפעולות שלהן. מכיוון שלקפוץ ישר לתהליך העיצוב אינה האפשרות הטובה ביותר – תחילה, עליכם לתכנן אילו משימות צריכות להתבצע ובדיוק כיצד אתם רוצים לעשות אותן.

1. העריכו את המצב הנוכחי שלכם

קביעת כיוון עתידי הופכת למשימה מאתגרת ללא הבנה ברורה של מיקומכם הנוכחי. כדי לתכנן את המסלול ביעילות, אנו ממליצים לכם לשים לב לנקודות הבאות:

בעיות נפוצות שהעסק צריך להתמודד איתן.

כדי להתחיל את הדברים בכיוון הנכון, עליכם להבין היטב את המטרות הליבה של החברה. אלה כוללות בדיקת ההצלחה של מודל העסקי, בניית מערכות יחסים חזקות עם משתמשים והבטחת נאמנות הלקוחות.

בעיות שאתם כבר מודעים להן ומשאבים זמינים.

זהו תובנות זמינות, כמו שיעור שימור נמוך, אי שביעות רצון של לקוחות וצמיחת הכנסות שאינה עומדת ביעדים העסקיים שלכם. מאוחר יותר, גלו אילו משאבים – למשל, כוח העבודה של החברה, תקציב ובסיס לקוחות נאמן – יש לכם כבר כדי להתמודד עם סוגיות אלה.

2. ערכו מחקר UX

השלב הבא הוא לבצע את מחקר ה-UX הנחוץ מאוד. בדרך כלל, מחקר UX תמציתי כולל את הרכיבים הבאים:

  • מחקר משתמשים. בשלב זה אתם חוקרים לקוחות יעד, את הצרכים, ההתנהגויות והעמדות שלהם כדי להביא הגדרות ותובנות מציאותיות לתהליכי העיצוב.
  • ראיונות עם בעלי עניין. זוהי גישת מחקר לאיסוף מידע מיחידים או קבוצות בעלי עניין אישי בהצלחת הפרויקט. למרות ששאלונים יכולים להיות נוחים, אנו מעדיפים ראיונות מכיוון שהם מציעים פרספקטיבה רחבה יותר ויש להם פחות חסרונות.
  • ניתוח תחרותי. זה כולל מחקר על ביצועי חוויית המשתמש של מתחרים כדי לשפר את עיצוב ה-UX של המוצר שלכם.  
  • בדיקות בטא. זה ידוע גם כשימושיות טרום-שחרור ובדיקות חוויית משתמש. גישה זו עוזרת להבין כיצד המוצר מתפקד לפני שהוא זמין לשוק או ללקוחות, ומספקת תובנות יקרות ערך.
  • איסוף משוב. מחקר UX דורש בחינת משוב ממשתמשים כדי לזהות תחומים לשיפור במוצר, מה שמוביל בסופו של דבר לחוויית משתמש חלקה יותר.

3. בנו חזון UX

חזון הוא המטרה הסופית לאופן שבו אתם רוצים שהמוצר שלכם ייראה בשוק. בנוסף, הוא עונה על שאלות מפתח לגבי כיוון הפרויקט שלכם והסיבות לכך, ועוזר להמחיש את העבודה הנדרשת ברמה גבוהה יותר.

כדי לפתח חזון UX, חיוני להשתמש בגישה שיתופית מבוססת ראיות. שיטה זו מטפחת הבנה וקואורדינציה טובות יותר בין חברי הצוות במאמצי ה-UX שלהם.

הנה צעדים קריטיים לגיבוש חזון UX:

  • אספו תובנות. אספו נתונים באמצעות מחקר כדי ללמוד יותר על המצב הנוכחי של ה-UX.
  • הגדירו את מצב העתיד האידיאלי. התיישרו עם חזון ה-UX העתידי המושלם למוצר או לשירות שלכם.
  • צרו הצהרת חזון. שקלו לכתוב הצהרת חזון המתארת את מצב ה-UX האידיאלי שלכם בעתיד.
  • פתחו תוכנית פעולה. קבעו את הפעולות והחומרים הדרושים כדי להגשים את הרעיונות שלכם.
  • תקשרו את החזון שלכם. כדי להבטיח הלימה והבנה, תקשרו את החזון לחברי הצוות ולבעלי העניין.

4. קבעו את תחומי המיקוד והיעדים האסטרטגיים שלכם

החלקים העיקריים של האסטרטגיה שלכם הם תחום המיקוד והיעדים האסטרטגיים, קצת כמו הלחם והחמאה. כאשר אתם משקיעים את הכמות הנכונה של מאמץ בהם, הם באמת עוזרים לכם להשיג תוצאות מוצקות למוצרים הסופיים. יעדים אלה מנחים לאן תשקיעו את האנרגיה שלכם כדי להגיע למטרות שלכם ולהישאר בהלימה עם המטרות של ה-UX שדמיינתם.

לדוגמה, תחום מיקוד עשוי לכלול את אופטימיזציית עמוד ההתחברות כדי לשפר את חוויית המשתמש או לחזק את שירותי שלאחר המכירה. לאחר שנקודות אלה מזוהות, ניתן לתרגם אותן ליעדים אסטרטגיים שמטרתם להשיג תוצאות ספציפיות.  

5. פתחו מפת דרכים של UX

בעולם העסקים והטכנולוגיה המתפתח ללא הרף, חברות משתמשות במפות דרכים כמדריכים אמינים כדי לנווט מהמצב הנוכחי למצב העתידי האידיאלי של המוצרים שלהן. יתר על כן, מפות דרכים אלה מקלות על תקשורת פתוחה ויעילה עם בעלי עניין וחברי צוות, מטפחת התאמה ושקיפות.

בתוך מפת דרכים מקיפה של UX, אנו לא רק מגדירים את הכללים להיצמדות לחברה, אלא גם מתווים את הצעדים המעשיים הדרושים להשגת היעדים הרצויים. הבה נעבור על הצעדים הבאים:

קבעו את המטרה והיעדים. קבעו את המטרה העיקרית של מפת הדרכים, שעשויה לכלול הגברת מודעות הצוות, מתן נראות בין-תחומית, שליטה ברוחב פס או תעדוף עבודה עתידית.

  • אספו תשומות ומחקר. אספו או בצעו מחקר כדי להבין את המצב הנוכחי של ה-UX ולהסכים על חזון עתידי אידיאלי ל-UX. 
  • צרו הצהרת חזון. השתמשו בהצהרת חזון כדי לנסח את מצב העתיד האידיאלי של ה-UX, וודאו שהוא מוגדר היטב ונתמך במחקר.
  • פתחו תוכנית פעולה. זהו את הפעולות והמשאבים הדרושים כדי להגשים את החזון, וכן יעדים ותוכניות ברמה גבוהה, כגון יוזמות אסטרטגיות ואפוסים.
  • תקשרו את החזון שלכם. שתפו את החזון עם בעלי עניין וחברי צוות כדי להשיג הלימה והבנה.
  • לכדו את ה”למה”. הגדירו את מטרת מפת הדרכים ויעדיה כדי שיהיו עקביים עם היעדים האסטרטגיים והתוכניות של החברה.
  • התאימו אישית לקהל שלכם. התאימו את תצוגת מפת הדרכים בהתבסס על מי שיראה אותה, והבטיחו שכל בעלי העניין יוכלו לגשת אליה ולהבין אותה.
  • תהיו תקשורתיים. השתמשו בתמונות ובסיפורים כדי לתת לכל בעלי העניין ידע ברור על מסע ה-UX.
  • השאירו מקום לאיטרציה. וודאו שמפת הדרכים מאפשרת גמישות ואיטרציה ככל שהיעדים האסטרטגיים וצורכי המשתמשים של החברה משתנים.

6. הגדירו ועקבו אחר ה-KPIs שלכם

יש סוגים רבים של KPIs של UX, אבל בדרך כלל אנו מחלקים אותם לשתי קבוצות – התנהגותיים וגישתיים. מטריקות גישתיות משקפות מה המשתמשים מרגישים לגבי המוצר שלכם, ומודדות את התגובות והתפיסות שלהם. מטריקות התנהגותיות, לעומת זאת, עוקבות אחר האינטראקציות והמעורבות של המשתמשים עם המוצר שלכם, ומציגות כיצד הלקוחות משתמשים בו בפועל.

שתי הקטגוריות הללו יחד מספקות הבנה מקיפה של חוויית המשתמש וביצועי המוצר. התנהגותי מראה כיצד המשתמשים מתקשרים, וגישתי, בתורו, חושף איך הם מרגישים.

7. בצעו ניסויים ושפרו את האסטרטגיה שלכם

לאחר הגדרת מדדי הביצוע העיקריים שלכם, השלב הבא הוא לבצע ניסויים בגישות שונות ולשפר את האסטרטגיה שלכם.

כישלון הוא אמא של כל הלמידה. כדי לעצב את המוצר האידיאלי שלכם שכל לקוח אוהב, עליכם להיות מוכנים לבצע ניסויים שונים ואולי להיכשל כמה פעמים בתהליך.

עם העיצובים והאסטרטגיה שלכם במקום לאימות מתמשך, אתם יכולים ליצור MVP, לבדוק אותו עם משתמשים אמיתיים, ולשנות אותו בהתאם להערות שלהם.

5 טיפים ליצירת אסטרטגיית חוויית משתמש

כשמדובר בעיצוב מוצרים ממוקדי משתמש, אסטרטגיית UX היא בעלת ערך רב. אבל מהי הדרך היעילה ביותר לנסח אחת כזו? כדי לתת לכם את כל התשובות שאתם זקוקים להן, בדקו 5 טיפים מרכזיים שיסייעו לכם ביצירת אסטרטגיית ה-UX שלכם.

שמרו על גישה ממוקדת משתמש

זה לא מוצר שלכם אלא מה שהוא יכול לעשות עבור הקהל שלכם. לכן, שמירה על גישה ממוקדת משתמש היא חובה לאסטרטגיית UX אפקטיבית שתואמת את יעדי החברה עם עיצוב ה-UX.

תעדפו שימושיות על פני רווחים

רווחים הם אכן חשובים, אבל חוויית הלקוח שלכם חייבת תמיד להיות בחזית. האסטרטגיה של ה-UX שלכם צריכה להתמקד בצרכי המשתמשים וביעדים העסקיים שלכם, תוך התמקדות במתן ערך ולא רק בהכנסות. לכן, חיוני להפוך את המוצר שלכם לאינטואיטיבי וקל לשימוש.

הגדירו יעדים ספציפיים וברי מדידה

המפתח להגדרת יעדים ספציפיים וברי מדידה הוא שהם חייבים להיות מוחשיים במקום להיות משהו קרוב ל”עוגה בשמים”. בהקשר זה, אנו ממליצים בחום לעקוב אחר מסגרת ה-S.M.A.R.T. גישה זו כוללת הגדרת יעדים ברורים, מוגדרים היטב וניתנים לכימות, מה שמקל על מעקב אחר התקדמות והערכת הצלחה.

שקלו את כל נקודות המגע שיש ללקוח עם מותג

נקודות מגע הן אירועים שבהם לקוח מתקשר עם חברה. בעת יצירת אסטרטגיית ה-UX שלכם, זכרו תמיד שחוויית המשתמש משתרעת על פני מספר שלבים, כגון פרסומות, העברת מסרים, כללים, הסכמים ואינטראקציות של תמיכת לקוחות.

תעדפו מהירות ונגישות

מהירות ונגישות ממלאות תפקיד מרכזי בשיפור חוויית המשתמש. העדפה ראשונית של לקוחות נוטה לרוב לשירותים מהירים וזמני תגובה מהירים. לכן, ככל שהמוצר או השירות שלכם יפעל ללא טרחה רבה יותר, כך תגדל שביעות הרצון של המשתמשים.

מוכנים ליצור את אסטרטגיית ה-UX שלכם?

לסיכום, אסטרטגיית UX היא אבן הפינה להשגת חזון חוויית המשתמש האידיאלי שלכם, ולכן כדאי שתתחילו לעבוד עם הצוות שלכם על גיבוש אסטרטגיה כזו בהקדם האפשרי. אם אתם זקוקים לעזרה כלשהי בנושא, אל תהססו לפנות אל Elevate Digital Studio.

אנו כאן כדי לרתום את הניסיון והמומחיות שלנו לטובת האתר שלכם, לוודא שיש לו אסטרטגיית UX מושלמת ולעזור לו להגיע בביטחון אל הפסגה הנחשקת. צוות המומחים שלנו ישמח ללוות אתכם בתהליך, החל מהגדרת היעדים והחזון, דרך מיפוי מסע הלקוח ועד ליצירת חווית משתמש מעוררת השראה שתניב תוצאות עסקיות מרשימות.

יחד, נוכל להפוך את האתר שלכם למגנט לקוחות ולמנוע צמיחה אמיתי. עם אסטרטגיית UX מנצחת, תוכלו להבטיח שהאתר שלכם לא רק ייראה נהדר, אלא גם יספק את הביצועים ואת חוויית המשתמש שיהפכו מבקרים ללקוחות נאמנים. אז אל תחכו – צרו איתנו קשר עוד היום ובואו נתחיל להגשים את הפוטנציאל המלא של הנכס הדיגיטלי שלכם!

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag